Thursday, February 25, 2010

Penangan vitamin B complex


Okle... oleh sebab Blog ni dah bersawang, BK nak kongsikan satu cerita yang berlaku pada 24/2/2010 di kaunter pcs... watak yang terlibat Puan Misni dan one of the man customer(betul ke apa yang aku merepek ni) mase tu Mis memang tengah nak mula kena selsema. sok sek idung dia. alkisah....


ting tong 1111( no ntah mana yang BK ambik) jadi ada satu pelanggan lelaki datang dan berhajat untuk membayar...


Pelanggan ni pun dengan ramahnya bertanya. "You selesema ye."


and then si Mis ni kepala tengah ting tong pun jawab.


"Ye..."


"Kalau itu macam u makanlah vitamin. I pun makan vitamin ini." sambil dia tunjukkan sepapan pil.


si Mis ni pun jawab..."Ini B complex...biasa orang mengandung makan ini pil." customer tu terkejut.


"Ini pil utk orang mengandung ke? aiya.... saya bukan mengandung..... betul ke? ini pun olang bagi saya..." Tanya customer lagi.....


dengan penuh komfiden.."Yelah.... biasa orang mengandung makan ubat ni." Pelanggan dok bantai gelak. BK yang ada kat sebelah nak tergelak tapi boleh kontrol lagi.


Pas tu customer ni bertanya dengan satu soalan maut kat Mis.


"Entah-entah u mengandung tak?" Kali ni Mis pulak yang terkejut(mungkin)


'Eh, saya baru lepas bersalinlah....." Tanpa lengah Mis menjawab dengan cepat.


"Apa?"


"Saya baru lepas bersalinlah...."


"O... ye ke.... baru saya tau ini pil orang mengandung punya....." ujar customer tu dalam tawa...... dan berlalu dalam senyuman.... hari ni dia belejar sesuatu.... pil B complex selalunya orang yang mengandung ambil pil tu. he...he....

No comments: