Sunday, November 8, 2009

SUDAH Potong Kah?

Ntah ape2 ntah bila tengok iklan sudah potong2 tur...Ada yang tersurat ada yang tersirat...Itulah lah hakikat dunia pengiklanan dalam pemasaran..Setiap syarikat yang baru akan cuba sedaya upaya untuk meyakinkan pelanggan dengan lebih berkesan dengan memberi peringatan di televisyen,surat khabar,radio,singnboard dekat jalanraya berulang kali...Walaupun terpaksa memabayar berjuta-juta ringgit untuk disiarkan diwaktu perdana...Itulah dunia pemasaran, dengan pesaingan sihat secara tidak langsung pelanggan akan berfikir mana yang terbaik untuk membuat pilihan terbaik..Ni nama dia kos melepas dalam ekonomi..He2..Mesti korang ada blajarkan??Ni ha aku nak bercerita tentang seorang pelanggan yang datang dekat aku mengatakan sejauh mana kelancaran perkhidmatan wimax??Nak jawab per??Yang aku boleh cakap...Ramai yang potong aply balik lah...Pastu pelanggan tur mengadu dekat aku..Memang teruk lah pkhidmatan yg broadband tur..Bila hujan jer langsung takder...Oh yeker...Nak buat cmner..
Ada sorang pak haji nie datang mengadu dekat aku..Tak ker iklan potong2 ni menjatuhkan imej streamyx...Dia memang tak puas hati..Sepatutnya tak leh lah camtu dia kata lagi..Dia membebel keseorangan..Peminat setia streamyx rupanya..Tapi dia pun nak potong..Apelah pakcik nie..Aku cuba untuk potong tetapi ada masalah pending order..Pastu dalam minggu depan dia datang lagi tak jadi nak potong...Ha,slamat pakcik slamat...Saya tak potong lagi..Untuk pengetahuan korang dekat luar negara kalo iklan2 macam ni dah banyak keluar terutamanya untuk pasaraya2 besar dengan membuat perbandingan secara terang-terangan..Letak nama2 pasaraya yang betul..Bukan cam ikut warna!Bukan ikut ejaan A, B, C lah..Diorang berani..Itulah nama dia pemasaran secara terbuka yang baik kepada pelanggan untuk cari yang terbaik..Dekat Malaysia ni baru nak buat camtu..Tapi secara tersirat jer...Samada pelanggan faham atau tak...Janji komunikasi berkesan sampai kepada pelanggan..Nak ikutkan iklan diorang buat cam mane pun pelanggan dekat tmpoint kepong ni tak pernah berkurang!!!!...Betul tak kawan2???Diorang mesti cari yang bawah tur jugak...Berani potong bawah tur ker??-NJ-

LUPIKIR LAH SENDIRI....

1 comment:

imaninside said...

janji aku sudah potong...kali kedua blum lg la...kahkahkah